onsdag 1 april 2009

Mina pärlor och ringar...

Här nedan kommer bilder på mina egenhändigt tillverkade lampwork-pärlor och mina rasselringar.
Från vänster: turkosblå pärla m svarta prickar (min andra pärla), svart pärla m turkosgröna prickar som knappt syns (min tredje pärla) och turkosblå pärla utan mönster (min allra första pärla!). Jag har länkat dem tillsammans med silverfärgade daisys och hängt på en kulkedja till ett halsband.

Mina rasselringar.
I den vänstra har jag använt en silverpläterad affirmationsring ("JOY"), tigeröga, bergskristall och facetterade glaspärlor. I den högra är det sötvattenspärlor, krackelerade och facetterade glaspärlor samt bergskristall. Ringarna går att justera efter fingrarnas storlek.


3 kommentarer:

Pyzzlis sa...

Härliga saker du gjort. Vad kul att få testa på att göra lampworkpärlor. Lite avundsjuk blir jag...

Jolin sa...

Fasen vad snyggt halsbandet blev med pärlorna du gjorde!! Kanske skulle göra nåt sånt jag med...hmmm!!!

Vero sa...

Oj vad mycket snygga smycken du gör.