söndag 7 september 2008

Shopping på mässan!


I helgen var det stämpel- och scrapmässa i Göteborg, och jag var där i dag. Kom strax efter öppningen och stannade i ca 3 timmar. Lagom mycket folk, och plats att se sig omkring ordentligt! Skulle gå med en kollega, men hon var lite sen in till stan (vi hade inte bestämt nån tid), så jag hade i princip handlat klart när hon kom vid 12-snåret. Men vi hade i alla fall en trevlig fikastund och slog följe en stund innan jag begav mig hemåt igen!
Känner mig riktigt stolt över att jag tänkte på julkorten och handlade en del till dem...

Julpapper och några CS i juliga färger.


Lite blandat mönstrat, plus två mer vintriga längst till höger.


Thickers har jag varit sugen på ett tag, så därför tog jag chansen att testa en hel hög... Limegröna glitterstickers blev det också...


Punchinella i 5 färger fick också följa med hem, från vänster silvergrå, röd, lime/ljusgrön, guld, rosa. Alla metallic.


Dagens stämpelinköp. Den monterade jultagen fick jag till halva priset för färgen på klossen var utsmetad. Granstämpeln har samma mönster som granpappret jag köpte, och den nedersta är en textstämpel med en massa juliga ord.


Öljetter och nån sorts öljettsättare ville jag också ha, och denna var det bra pris på. Men låter gör den, det märkte jag när jag testade hemma...


Slutligen blev det även tre sorters band, smal dubbelhäftande tejp, 3 färger på fluid chalk (en ljusbrun, mörkgrön och djupröd), liquid pearls i guld, vitt och silver, öppningsbara ringar och en bone folder.

Mycket pengar blev det, men en massa kul grejer fick jag! Och så kanske jag kan börja med julkorten snart så att det blir egna i år. Det var ett tag sen sist!

PS. Det blev födelsedagspresent till en tjej i en födelsedagsswapp som jag är med i också, men den visar jag inte här! :)

6 kommentarer:

Lotta sa...

Oj vad du har handlat fina saker. Visst är punchinellan bara sååå läcker:)

Eva S sa...

Oj, då ser jag fram emot ett hemgjort julkort!
Eva

Anonym sa...

Härligt att springa runt på en mässa med massa papper och stämplar. Tur att jag inte skulle dit. Får knappt plats hemma med det jag har. När man är iväg så kan man inte låta bli att köpa massa roliga saker.
/Jenny

Anonym sa...

Vad är punchinellan gjord av, gummi eller plast?

Anonym sa...

skoj med alla nya fina saker!!!!

Jeanette sa...

Oj så massa fina saker du köpte på mässan. Jag är grymt imponerad över hur mycket du hinner med. Både pärlande, scrapbooking, mamma, hustru..... :-)