söndag 2 februari 2014

Shopping, Prag del 4 / Shopping, Prague part 4


I fredags var sista dagen på kursen, och vi slutade vid lunchtid. Här är hela gruppen plus läraren (femte från vänster) och chefen (tror jag) på ITC längst till höger.

In English: Friday was the last day on the course, and it was over at lunch. Here is the whole group, plus the teacher (fifth from the left), and the boss (I think) of the ITC on the far right.


Efter lunch och pärlshopping blev det en tur in till centrum och Palladium.
After lunch and bead shopping I went in to the city center and Palladium.

Jag hade hoppats på att hitta mammakläder på Mothercare, men det blev lite bebiskläder på rea istället.
I was hoping to find some maternity clothes at Mothercare, but I got some baby clothes on sale instead.

 Energipåfyllning och vilopaus...
Energy refill and rest...
I garnaffären hittade jag pearlmaker och garn till vad som ska bli en filt till barnvagnen.
In the yarn shop I found pearlmaker and yarn for a blanket for the pram.

Så småningom blev det matdags, och jag fick även sällskap av Maria och Sofia, kurskamraterna från Grekland.
Eventually it was time to eat, and I also got company from Maria and Sofia, course mates from Greece.
 Testade gnocci för första gången, ok, men pasta är godare....
I tried gnocci for the first time, it was ok, but pasta is better....

 Efterrätten, chokladbrownie, var fantastisk :)
The dessert, chocolate brownie, was fantastic :)


Lite till mig blev det också, ansiktsrengöring och nagelfilar som var nästan gratis. Till grabbarna blev det vars en t-shirt.
I got something for myself as well, some face cleansing, and nail files that cost nearly nothing. For the boys I got a t-shirt each.

Inga kommentarer: