lördag 6 juli 2013

Hemgjord müsli / Home made granola


Igår kväll var det dags att köpa billig tågbiljett till Stockholm till höstens stora pärlträff i oktober. Efter tolvslaget släpptes biljetterna, så något att fördriva tiden med behövdes. Jag hade hittat ett müslirecept tidigare, och inhandlat diverse ingredienser, så nu var det ett bra tillfälle. Receptet kommer från Jennie Benjaminssons blogg. Det enda jag gjorde annorlunda var att byta ut de krossade linfröna mot hela, för det hade jag hemma, och skippa kokosflagorna för det fanns inte i affären när jag handlade. :)

Passade på att köpa två fina burkar till müslin också...
Detta blev alltså dagens frukost. Inte dumt alls :)

Och ja, jag fick biljett från Göteborg till Stockholm för 195 kr. Gött! I morgonkväll är det dags att köpa hemresan.

In English:
Last night it was time to stay awake to get the cheap train tickets to Stockholm in october for the big beading meet. I needed something to do, so I made home made granola from a recipe I found in this blog. I made a few changes based on what I had available. I had bought two nice glass jars for the occasion as well... I tried the granola for breakfast today, and it was not bad at all. :) And yes, I got the cheap ticket! Tomorrow night it´s time to buy the return ticket.

Inga kommentarer: