lördag 6 juli 2013

Dekorerad keps + beskrivning / Decorated baseball cap + tutorial

När jag var med syrran på Freeport köpte jag en vit keps. Idag gick jag lös på den med mina promarkers... :)
 Före.


Jag använde Tea green, Powder blue, Denim blue och Grey green, i den ordningen.
Här kommer en liten beskrivning på hur man gör:

                            

1. Rita upp motivet med blyerts, och sen med den ljusaste färgen, i detta fallet Tea green.
2. Fyll i blomman med samma färg, men lämna lite omålat i mitten.
3. Måla längs kanterna och lite till med nästa färg (Powder blue).

                             
4. Måla längs kanterna med tredje färgen (Denim blue).
5. Samma sak med den fjärde och sista (Grey Green).
6. Använd den ljusaste färgen igen (Tea Green) och måla längs med (innanför) den mörka kanten för att blanda färgerna och sudda ut skarpa färgskiftningar. Klart!


Så här blev det!





In English:
I got a white baseball cap at Freeport as well, and today I decorated it, using my Promarkers.
Here´s the tutorial in English, following the pictures above.
1. Start by drawing your flower with a pencil and then use the lightest color, Tea green.
2. Color the flower with Tea green, but leave som white in the middle.
3. Color the edges and a little more with the second color (Powder Blue).
4. Color the edges with Denim blue.
5. Do the same with the last color (Grey Green).
6. Use the lightest color again (Tea Green) just inside the edge to smudge the colors together a bit. Done!



1 kommentar: