söndag 5 maj 2013

Pärla!

I helgen var det dags för Göteborgs första (?) stora pärlträff. Vi höll till på Scandic Backadal, och jag måste säga att det var väldigt fräscht och fint.

Jag höll i två makraméworkshops, där deltagarna fick lära sig att göra ett armband som på bilden nedan.
Det var riktigt roligt att se allas armband efterhand som de sedan blev klara!


 Kl 21 gick strömmen (precis när min ws skulle sluta), det var någon elcentral i Backa som hade brunnit. Det sas att strömmen skulle vara borta till minst kl 23, så vi pärlade tappert i värmeljusens sken i 45 minuter innan ljuset kom tillbaka, tidigare än sagt, men väldigt välkommet. :)
Både på fredags- och lördagskvällen fick vi en härlig "nattamacks-buffé". Maten i övrigt var också bra under hela helgen.

 Jag gick också på workshop, och fick lära mig att göra dessa söta swarovskibollar.
Jag har också testat på enkel repkedja.
Här är några av smyckena jag gjorde under helgen, samt en ny pärlförvaring som jag köpte.
Några halsband blev det också till slut, en av tjejerna hade hittat dessa praktiska pinnar som man kan sätta pärlor med stora hål på. Jag köpte dem av Susanne på Hobbyimport som var en av butikerna på plats på träffen.

Det var en riktigt härlig helg, och det var skönt att för en gångs skull kunna sätta sig i bilen och vara hemma på 20 minuter, istället för att ta sig kommunalt och sen med tåg ett par timmar som det brukar vara efter Stockholmsträffarna... :)

Mer bilder kommer när jag har fotat smycken och inköp lite bättre :)



Inga kommentarer: