lördag 29 december 2012

Pysseluppdatering / crafting update

I går var det pärlträff hos en av göteborgspärlorna, och jag passade på att göra färdigt mina priser till tjejkvällen i Varberg. Det kommer att vara fyra smyckeset med halsband och örhängen enligt nedan, två röda och två lila.

 Dessa örhängen i grått/svart gjorde jag igår...
...och även dessa i grönt och svart.
Idag gjorde jag ett "senilsnöre" till glasögon i svart/grått/silver.

 I veckan köpte jag dessa korthållare på Panduro, med tanken om att kunna använda dem i skyltningen på tjejkvällen.
 Idag målade jag dem med crackle paint, och chalkade kanterna.
 

In English:
Yesterday we got together and had fun with beads and jewelry making. I finished to sets of jewelry with necklaces and earrings that will be prices at "Girls night out" in Varberg in January. I also made some more earrings and a beaded string to attach to your glasses so that you´ll always have them when you need them. Today I painted a few card holders, using crackle paint and fluid chalk.

1 kommentar:

Smycken och Smulor sa...

Så snygga smycken och även korthållarna blev snyggare när du satte tänderna i dom :)