lördag 27 mars 2010

Mineral- och smyckestensmässa i Göteborg

I helgen var det mässa i Friidrottens hus. Jag gick förra året med, då var vädret betydligt bättre och utställarna fler. Men jag känner mig nöjd ändå, både med inköp och trevligt sällskap! Mötte upp lite tjejer från pärlvärlden på internet, varav jag träffat några tidigare på träffar. Vi shoppade och fikade.

Utsikt över hallen.
Köpte sötvattenspärlor i härliga sommarfärger, tre olika storlekar.

Dessa facetterade godbitar kommer inte alls till sin rätt på fotot, de gnistrar mkt mer på riktigt, och den röda har en yta som ser ut som sammet, det ville inte alls komma fram på fotot...


Lite akrylhjärtan och magnetlås.

Köpte stora korallpärlor förra året, dessa båda är mindre och kommer säkert att funka bra ihop!

Amazoniter enligt försäljaren, en av mina medshoppare var tveksam då hon inte sett så strimmiga sådana. Fina är de i alla fall! :)






4 kommentarer:

Smycken och Smulor sa...

Oj finns det så mycket till salu där, undrar om det är oppet imorgon också? Jag får väl googla lite, de där rondellerna är intressanta för mig!

anette sa...

Oj, vad mycket fint du handlat!! Ska bli kul att se vad du tillverkar med dem sen.

kram, anette

Tigris Predikantan sa...

Får lätt klaustrofobi med så mkt folk, gillar lugna, nästan tomma affärer bl.a *ler*
:)

Millan M sa...

Åååh, där hade jag velat vara o shoppa loss "lite"... (avis...)