lördag 2 maj 2009

Altanbygge, planteringslåda mm

För en dryg vecka sen sådde vi lite fröer av olika slag, och nu händer det grejer i minidrivhusen... Vaxbönorna flyttade maken ut häromdan, för de var dryga decimetern höga.


Dessa sådde jag i måndags, det är smultron, citronmeliss, timjan mm. Ska bli spännande att se vad som tar sig!

Pojkarna kör race in i det sista innan läggdags...


Altanutbyggnaden är på g!

Rosenbusken har blivit så här grön och fin! Kapade inte så mkt på den i år.

Denna låda byggde maken idag, här ska vi plantera våra kryddor och grönsaker!





3 kommentarer:

Eva S sa...

Här händer det saker! Kul att se.

Pyzzlis sa...

Vad härligt det ser ut. Gott med egna örtkryddor. Fin rosenbusken ser ut.
Om du går in på min blogg kommer du se en LO jag misstänker du aldrig skulle tro att jag skulle göra...
Ha det gott

Vero sa...

Vi fick lov att flytta våra örter till en zinkbalja och där hoppas jag att de skall trivas i sommar. Har ingen bra plats för dem och vi har ju inte börjat med vår trädgård än, måste bli klara inne först, men sen.... Då skall det planteras mm.

Ha en fin vecka.