lördag 6 december 2008

Julkort och halsband!

Har passat på att pyssla och pärla lite i dag när yngste sonen var på kalas. Två julkort och två halsband (det tredje julkortet gjorde jag i natt...).


Blått och vitt med papper från Inkido, mirabylls biljett, punchinella och blommor.



Rosa och brunt, lite otraditionellt, men jag gillade det bruna glitterpappret och tyckte att det blev snyggt med rosa till...



Vad var det nu de svenska papprena hette, var det Maja design??? Gjorde i alla fall ett litet hjärta av två av dem, använde ett tredje till bakgrund och en lite skylt från ett klippark.


Pärlor från ett pärlutbyte blev idag till detta halsband. Gillade kombinationen mossgrönt och ljusrosa!


Detta halsband med blå guldsten, stardust och sötvattenspärlor är mitt bidrag till nästa utmaning på Familjeliv. Då jag vann förra gången med mitt lyxjulsycke var det jag som fick välja tema. Denna gången ska vi inspireras av början på Viktor Rydbergs "Tomten", dvs "Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma..."

Inga kommentarer: