måndag 11 augusti 2008

Korttillverkningen fortsätter... :)

Det är kul att göra kort! Idag fick jag syn på ett "waterfall card" på youtube som jag ville testa, men nåt blev fel så jag fick göra om och ändra, så det blev ett alldeles vanligt kort istället...
Vill du testa själv finns länken här:
http://www.youtube.com/watch?v=3owXJxuVNWY&feature=related
Själv gör jag ett nytt försök en annan dag...

Börjar med några närbilder...




Och så här blev det! Pappret är från Kaiserscrapbook och stämplarna är gel à tins "Wild things big". Jag har chalkat kanterna på mönsterpappret samt det vita pappret, och runt stämpelmotiven har jag skrivit "GRATTIS" som en liten ram.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så otroligt mycket fint du gör! Gillar dina kort massor, urläckra smycken och kul med altrade saker! Hit måste jag komma tillbaka!

Anonym sa...

Så snyggt med allt de gröna. Gillar upplägget också.

Anonym sa...

hittade hit via scrappiz. kul att du testar så mycket nytt!

Anonym sa...

Du har verkligen öga för de här med scrapping=)

Helena Påhlsson sa...

så snyggt det blev och vilken rolig länk... du undrade var det var för ras (hunden på min blogg) det är en Chinese Powe Puff tror jag det heter...

Sofias blogg sa...

super massa finakort och smycken hittade jag här..:-) impas alltid av alla som kan gör smycken,när jag försöker ser det alltid ut som jag har pysslat med ett förskolebarn..:-)

Anonym sa...

Jättefint! Jag gillar den gröna färgen skarpt. Jag tittade på länken och gick sen vidare och såg "Never ending card". Det var riktigt häftigt! :)

Kicki sa...

Snyggt!!

(om du skulle vilja ha måtten till vattenfallskortet, kika in i min blogg, där har jag översatt från inches till cm!)

~Kicki~
http://blogg.aftonbladet.se/8948/

BellaMio sa...

Vilket härligt kort!

Ser att du har samma knappar som jag har inhandlat. Bara ÄÄÄÄLSKAR de knapparna! Enkla snygga och stilrena. Precis min stil. Och din oxå verkar det som...

Tack för titten!