lördag 7 juli 2007

Lite fler nya halsband...

Dennis har varit iväg med jobbet, och på kvällarna har jag roat mig med att göra lite fler, just det, halsband! Det är så kul att göra nåt användbart. Och så blir det fint också, i alla fall tycker jag det själv!
Mitt "Spiderman 3"-halsband... Fick idén när vi såg filmen, borgmästarens dotter hade nåt liknande på sig när hon var på date med Spiderman. Det består av en svart kedja och Svarowsky-kristaller, svarta och rökfärgade.

Idén (och de flesta av pärlorna) till detta halsband hittade jag på http://www.teardevil.se/. Det är gjort av lila glaschips, två sorters pärlor i tibetsilver, vita strukturpärlor, svarta, runda pärlor samt lite större, klara lila pärlor från Pärlehuset. Man lägger det runt halsen och knäpper ihop det framtill, ungefär mitt på ändarna, med ett svart lås.


Detta halsband ska bli en 30 års-present till grannen, så jag hoppas att hon inte läser här! Det är svarta, trekantiga snäckskalspärlor, svarta romarpärlor i två storlekar, rökfärgade coins och facetterade pärlor (allt från teardevil) samt filigree-pärlor. Blev så förtjust i detta halsband att jag även bestämde mig för att göra ett till mig själv, fast det kommer jag att göra lite längre.

Inga kommentarer: