lördag 23 juli 2011

Stockholmstripp del 2, måndag 18 juli

Fortsätter med lite bilder från resan... Detta är från i måndags.

Vi började med att promenera till Sergelstorg, där vi skulle ta spårvagnen till Djurgården.
Där gick vi och tittade på Vasamuséet.




Väldigt intressant att se allt, det har hänt mkt sen jag var där som barn... Noel köpte ett lejon, Rasmus en Bamsetidning m Vasa-tema, och jag köpte Sagan om Vasa, en bilderbok som jag minns att vi också hade. :)

Sen bar det av till Skansen där vi åkte bergbanan.




Sollidenscenen kollade vi in såklart, ofattbart att där går in 25 000 pers....



Vi hade sällskap med en annan familj, en av tjejerna som brukar vara med på pärlträffarna. Jättetrevligt!

Bilarna var skojiga att åka...


Många djur hann vi också se, och vi var även inne på Skansenakvariet. När vi kom ut började det regna, så vi fick skjuta på Gröna Lunds-besöket...




















2 kommentarer:

MiaD sa...

Jag tänkte "vem sjutton är det där" Men det var ju jag! ;)
Tack för en mysig dag på Skansen!

Malmis sa...

Tack själv! Ville inte visa upp dig i bloggen utan att fråga först, så det blev lite anonymt... :)