tisdag 31 juli 2007

Nu har jag roat mig i pysselhörnan igen...

Den här gången har jag knåpat ihop ett halsband av vaxat bomullssnöre, kedja och organzaband. Pärlorna är ispärlor i vitt och ljusrosa, klara crackle-kuber, små silverkulor samt en mellandel som liknar kullager... Idén har jag fått från signaturen Tussilagon som gjort ett liknande halsband i sitt galleri på familjeliv.se.


I går gjorde jag mitt första trasselhjärta av svart metalltråd och silverkulor. Ska eventuellt sätta det på ett svart bomullssnöre istället, men den leveransen hade inte kommit när jag var sugen på att testa!

3 kommentarer:

Ebba sa...

Jättefina båda två!! Just ett trasselhjärta har jag också tänkt göra... hur mycket tråd går det åt? har försilvrad tråd hemma men är lite osäker på om det räcker... Nu blev även jag ju sugen på att beställa lite mer!! ;-)
//Ebba (aff)

Anonym sa...

Gillar verkligen det rosa och vita halsbandet du gjort! Så snyggt!
Trasselhjärtat med pärlorna är ju superhäftigt! Är det svårt att göra?

Anonym sa...

Som mamma till alla dessa hjärtan så måste jag säga att de du gjort är jätte fina.

Det går åt ca 4 meter tråd av tjockleken 0,5mm.

Annika Larsson