tisdag 2 januari 2007

Mina halsband

Förra hösten gick jag en nybörjarkurs i smyckestillverkning, och det blev början till en ny hobby! Tänkte att det kunde vara kul att visa lite grejer som jag har gjort!




Min senaste "kreation", och första gången jag använde magnetpärlor! Det är samma halsband på bilden ovan och den här nedanför.

Blandade svarta pärlor.

Pärlor i olika rosa nyanser, samt lite vitt och genomskinligt.


Rosa hängen i ett halsband som knyts runt halsen.

Grått, vitt och mörkt rosa i detta halsband som jag fick idén till ur en bok som en annan på kursen hade.


Olika vita, och några ljusgråa, pärlor i ett långt halsband som kan viras på olika sätt.

De flesta av pärlorna i detta blåa/turkosa halsband köpte jag under en Parisresa i somras. Resten är gåvor från morsan...

Ännu ett långt halsband som kan viras, i vitt med lite turkost och genomskinliga större pärlor.

Sen har det även blivit några halsband från färdigköpta set, men dom visar jag inte här, bara egna alster!

Inga kommentarer: